B2B Opportunities & Challenges #1: The proliferation of B2B E-commerce and what it means for your business.
H1 Webdevelopment

B2B Kansen & uitdagingen #1: De opkomst van B2B e-commerce en wat dit betekent voor jouw bedrijf.

Ondanks de alsmaar stijgende groei van B2B e-commerce, zijn er een aantal factoren die het verschil hebben gemaakt. In dit artikelen bekijken we een aantal van die factoren.

Delen:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

In deze reeks artikelen kijken we naar hoe jij het beste kan inspelen op de opkomst van B2B e-commerce en welke kansen en uitdagingen hierbij komen kijken. H1 heeft inmiddels al meer dan 10 jaar actieve ervaring in de B2B e-commerce en daarom voelen wij ons zelfverzekerd om je met jouw bedrijf verder te helpen!

Met dank aan onze partner Sprinque brengen wij jullie deze laatste relevante trends en tips.

Weet jij al wat er gaande is in de B2B e-commerce?

Ondanks de alsmaar stijgende groei was de B2B e-commerce wereld geen succes van de ene op de andere dag. Een aantal specifieke kenmerken en verschuivingen onder consumenten hebben B2B online verkoop naar een hoger plan getild. Laten we er een paar bekijken:

Omnichannelhandel houdt stevig stand
Nog niet zo lang geleden was B2B-handel een industrie met een divers aantal rollen – distributeurs, verkopers, groothandelaren, fabrikanten – noem maar op. Maar houd je vast, want het hele spel heeft een flinke make-over gekregen. Met de digitale revolutie in volle gang zijn kanalen zoals online shops, digitale catalogi, social media en zoekmachines steeds groter aan het worden in de wereld van B2B sales en marketing. En dat is niet alles: in 2021 schoten de online verkopen op B2B e-commerce websites, log-in portals en marktplaatsen omhoog met een bizar percentage van 17,8%, van $1,39 biljoen in 2020 naar een mega-bedrag van $1,63 biljoen. Ja, je leest het goed – dat is een serieuze boost!

Het onderzoek van McKinsey ging nog een stap verder en onthulde dat klanten een gelijke verdeling willen van traditionele kanalen, kanalen op afstand en zelfbedieningskanalen. Dus het gebruik van e-commerce kanalen als aanvulling op je offline kanalen in plaats van ze te elimineren is de weg vooruit.

Veranderende trends … – bezoek voor de rest van dit artikel onze website H1.nl –

Met dank aan onze partner: www.sprinque.com

Contactinformatie

Stuur ons een bericht